Stap 3

Adviesgesprek

Het bespreken van uw gepersonaliseerde behandelplan

Adviesgesprek


Alle gegevens die verzameld zijn naar aanleiding van stap 1 en 2 worden door de behandelaar geanalyseerd. De resultaten worden met de regiebehandelaar (en soms in teamoverleg) besproken. Vervolgens wordt er een behandelplan op maat samengesteld dat zo nauwkeurig mogelijk aansluit bij uw hulpvraag.

Zodra het concept behandelplan gereed is wordt u uitgenodigd voor een adviesgesprek. In het adviesgesprek wordt u uitvoerig geïnformeerd over het behandeltraject en wat dit voor u kan betekenen (werkwijze, duur, kosten en frequentie van de afspraken). De behandeling kan van start gaan zodra u heeft ingestemd met het voorgestelde behandelplan.


Wachttijden

Natuurlijk wilt u graag snel geholpen worden. Wij doen er daarom alles aan om u zo snel mogelijk te helpen. Er is echter veel vraag naar onze hulpverlening. Daarom publiceren wij maandelijks per vestiging de wachttijden die bij ons van toepassing zijn.

De aanmeldingswachttijd is de wachttijd tussen het moment dat u contact met ons opneemt voor een intake en de dag dat de intake daadwerkelijk plaatsvindt. De behandelingswachttijd is de wachttijd die zit tussen de intake en de start van de behandeling. De wachttijd is niet diagnose afhankelijk en verschilt niet per zorgverzekeraar. De wachttijden worden maandelijks bijgewerkt.


Behandeltraject

Duur van de behandeling

Uw behandelaar zal tijdens het adviesgesprek de vermoedelijke duur van de behandeling met u bespreken. In de loop van de behandeling kan blijken dat het nodig is om langer door te gaan. Het kan ook zijn dat de behandeling korter duurt dan verwacht. De duur van de behandeling varieert van enkele weken tot enkele maanden.

Over het algemeen besluiten cliënt en behandelaar in overleg wanneer de behandeling stopt. Het kan zijn dat u de behandeling wilt beëindigen, maar dat uw behandelaar daar anders over denkt. Als cliënt bent u vrij om op elk gewenst moment de behandeling te beëindigen. U kunt de reden van uw vertrek altijd met uw behandelaar bespreken.

Het verloop van de behandeling wordt vastgelegd in uw dossier. Het verloop van de behandeling wordt regelmatig met u geëvalueerd. Indien nodig wordt het behandelplan in overleg met u bijgesteld.

Heeft u vragen over onze werkwijze?

Neem contact op met de dichtsbijzijnde vestiging

Logo_neuroCare_bunt_Poster_vector_white

neuroCare staat voor gepersonaliseerde behandeling in de GGZ sinds 2001. Met onze innovatieve visie op diagnostiek en behandeling bieden we effectieve geestelijke gezondheidszorg op maat.

www.neurocaregroup.nl

Copyright neuroCare Group Nederland 2019. Alle rechten voorbehouden